Тексты принадлежат их владельцам и размещены на сайте для ознакомления
|
ПЕРЕДМОВА
ДО 2-ГО ВИДАННЯ
Перше видання цієї роботи не мало аналогів в Україні, як і в інших країнах,
що виникли на території пострадянської держави. Насамперед цим пояснювався
інтерес до книги. Водночас були й інші обставини, які забезпечили постійно
зростаючий на неї попит, що, зрештою, привело колектив авторів до думки
про необхідність підготовки другого видання.
Серед цих обставин назвемо такі.
По-перше, незворотність процесу ринкових перетворень, що охопили усі галузі
господарювання, у тому числі й зовнішньоекономічну діяльність. В умовах
настільки ж незворотного процесу розвитку незалежності держав колишнього
СРСР і водночас дедалі більшого прагнення до збереження економічних зв'язків
між ними чинник управління став одним із визначальних факторів забезпечення
їх економічного прогресу.
По-друге, пропозиції науково-педагогічних колективів багатьох навчальних
закладів, спрямовані на удосконалення структури посібника, а також отримані
у цьому зв'язку відгуки студентів і слухачів інститутів підвищення кваліфікації,
практичних працівників, рецензії фахівців.
По-третє, потреба в доповненні матеріалу, пов'язана з узагальненням досвіду
зовнішньоекономічної діяльності країн не тільки з перехідною, а й давно
сформованою ринковою економікою, із тими змінами, що постійно в ній відбуваються
на національному і міжнаціональному рівнях.
Нарешті, ще одна обставина - результати наукового пошуку у сфері зовнішньоекономічної
діяльності, досягнуті за період, що минув після опублікування першого
видання. При підготовці нового видання використані й ураховані праці членів
авторського колективу: монографії, статті, захищені дисертації інших дослідників,
а також матеріали конференцій та інших наукових форумів.
Усе сказане обумовило структурні зміни й доповнення, внесені авторами
в розділи і параграфи книги. Так, зокрема, були написані три нові розділи:
"Організації у сфері міжнародної торгівлі" (розділ 3); "Сутність
митного режиму та механізм управління ним" (розділ 10); "Імідж
і реклама фірми в міжнародній торгівлі" (розділ 20).
Крім того, внесені доповнення в розділи про еволюцію теорій управління
зовнішньоекономічною діяльністю, про стимулювання і захист іноземних інвестицій,
організацію маркетингових досліджень на зовнішньому ринку, облік зовнішньоекономічних
зв'язків підприємств, аналіз інвестиційних проектів.
Усі розділи доопрацьовані з урахуванням нової монографічної та періодичної
літератури, урядових і законодавчих актів. Відповідно це відбито в списку
використаної і рекомендованої літератури.
Водночас, як і при підготовці першого видання, автори прагнули зробити
книгу простою і зрозумілою широкому читачеві. Про її навчальний характер
свідчать і суто формальні ознаки: наявність словника, ключових слів і
проблемних завдань до кожного розділу, списку використаної літератури,
предметного покажчика, рекомендованої літератури.
Після першого видання аналогічні книги з'явилися в Україні та в інших
країнах СНД. Проте якихось переваг у підходах, структурі або суті викладу
матеріалу ми не помітили. Це дає підстави сподіватися, що й друге видання
нашої роботи буде схвально зустрінуте фахівцями, викладачами і студентами,
одержить визнання широкої читацької аудиторії.
Книга написана членами кафедри управління зовнішньоекономічною діяльністю
Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені
Тараса Шевченка: А.І.Кредісов, доктор економічних наук (керівник авторського
колективу, науковий редактор) - передмова, розділи 1, 23; С.Н.Березовенко,
кандидат економічних наук - розділи 1, 2; Г.Н.Биков, кандидат економічних
наук - розділи 4, 9, 14, 20; В.В.Волошин, кандидат економічних наук -
розділи 3, 6, 7, 8, словник термінів; В.П.Мазуренко, кандидат економічних
наук - розділ 10; Д.П.Расшивалов, кандидат економічних наук - розділи
19, 24; В.І.Серажим, кандидат економічних наук - розділи 5, 10, 11, 16;
А.І.Ступницький, кандидат економічних наук - розділи 15, 21; А.М.Тищенко,
кандидат економічних наук - розділи 12, 13, 18; З.С. Черняк, кандидат
економічних наук - розділ 17; І. Ю.Потапов, кандидат економічних наук
- розділи 22, 23. У науково-допоміжній роботі брала участь В.І. Сукнова.
Автори щиро дякують усім, хто доброзичливо сприйняв вихід у світ книги,
зацікавлено висловив свої зауваження і побажання. Слова нашої особливої
подяки завідувачеві відділом Інституту міжнародної економіки і міжнародних
відносин АН України, заслуженому діячеві науки і техніки України, доктору
економічних наук В.С.Будкіну, директору Школи міжнародного бізнесу при
Києво-Могилянській академії доктору економічних наук Е.Г.Панченку, президенту
Національної академії управління, кандидату економічних наук С.А.Єрохіну
за рецензування роботи і цінні поради, що по можливості нами були враховані.
|