Тексты принадлежат их владельцам и размещены на сайте для ознакомления.
|
ЯМАЙСЬКА УГОДА [ЯМАЙСКОЕ
СОГЛАШЕНИЕ] - Див. Ямайська валютна сис-тема.
ЯНУС [ЯНУС] - початку і кінця.
2. Переносно - дво-рушник, підступна людина.
ЯПОНСЬКА КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ
[ЯПОНСКАЯ КОНЦЕПЦИЯ МАРКЕТИНГА] - оригінальна, вироблена японськими мар-кетологами
і визнана світовою практикою концепція ринку, яка базується на принци-пах
пріоритетів функціональних якостей товарів під гаслом "Хай за себе
скажуть то-вари і послуги" на противагу американсько-му - "Хай
говорять продавці".
ЯРД [ЯРД] - одиниця довжини,
що функціонує в англійській системі мір: Я. дорівнює 3 фу-там, 36 дюймам,
або 91,44 см.
ЯРЛИК [ЯРЛИК] - 1. Різновид
товарного знака у виг-ляді клейма, спеціальної етикетки, талона (наклеєного,
намитого), де зазначаються основні характеристики товару: виробник, основні
параметри, товарознавчі характе-ристики, штриховий код, розмір, вага,
гату-нок тощо. 2. За часів давньої України-Русі документально підтверджене
право на вели-ке чи удільне князювання на певній терито-рії. 3. У монгольських
ханствах грамоти ханів дипломатичного або внутрішнього призначення, якими
надавалося право на володіння державами чи провінціями; яр-лик визначав
обсяг компетенцій правителів. Ярлики ХІІІ-ХУст. окреслювали політичний
лад, норми права, податки тощо. 4. Клеймо взагалі.
ЯРМАРКИ КОНТРАКТОВІ (ЯРМАРКИ
КОНТРАКТОВЫЕ] - існували в Україні з кінця
XV ст. Різнилися від звичайних тим, що на них укладалися угоди (контракти)
про оп-тову купівлю-продаж товарів ремісничого виробництва, народного
і художнього про-мислів, продуктів харчування, а також не-рухомості, землі.
Тут також укладались кон-тракти на оренду приміщень, маєтків, від-бувались
фінансові операції з позик під за-ставу. Великі контракти засвідчувались
но-таріально. Я.к. активно діяли у Києві, Львові, Станіславі (тепер Івано-Франківськ),
Дубному. У Києві Я.к. був найбільш актив-ним торговельним осередком. Відбувався
кілька разів на рік. Потім набув функцій звичайного ярмарку, проіснував
до 1927 р., після чого був заборонений радянською владою.
ЯРМАРОК [ЯРМАРКА] - періодичні
торги, що здійснюються у певному місці. Одна з найдавніших форм торгівлі,
започаткована у європейських країнах приблизно у Х ст. Згодом набули великого
поширення як яр-марки-виставки. В Україні найбільш вдали-ми були у Львові,
Харкові (Хрещенський), Полтаві (Іллінський), Кролевці, Сорочинцях, щорічний
Хрещенський у Києві тощо. На Я. представлявся широкий асортимент продо-вольчих
і непродовольчих товарів з надан-ням продавцям і покупцям широкого кола
послуг. Я. бувають сільські, районні, міські. регіональні, міжрегіональні,
міжнародні, оптові (гуртові) і роздрібні.
ЯРМАРОК ДРІБНООПТОВИЙ [ЯРМАРКА
МЕЛКООПТОВАЯ] - ярмарок, як правило, універсальний за товарним профілем,
де представлений широкий вибір продоволь-чих товарів. Розрахований на
торгівлю не-великими партіями товарів для забезпечен-ня дрібних торговців,
а також населення. Продаж здійснюється за оптовими цінами, що приваблює
широке коло незаможного населення 1 перекупників.
ЯРМАРОК ОПТОВИЙ [ЯРМАРКА
ОПТОВАЯ] - форма оптового продажу товарів. Може бути постійний, епізодичний,
разовий. Товар подається великими партіями. Тут можуть відразу укладатись
торговельні уго-ди і контракти, у т. ч. й міжнародні. За то-варними ознаками
можуть бути спеціалізо-ваними (спортивні товари, медична техні-ка, взуття),
вузькоспеціолізованилш (засоби зв'язку) і універсальними.
ЯРМАРОК РОЗДРІБНИЙ [ЯРМАРКА
РОЗНИЧНАЯ] - постійно діючий або такий, що проводиться періодично у дозволених,
спеціально відведених місцях торгу. Часто присвячується проведенню певних
акцій, свят. Бувають сезонні. Торгівля може здій-снюватись через мережу
стаціонарних па-вільйонів, крамниць, кіосків, а також через пересувні
засоби торгівлі. Ціни встанов-люються, як правило, нижчі, ніж у міській
торговельній мережі, але вони складаються під впливом кон'юнктури - обсягів
товарної пропозиції і попиту та від співвідношення між цими економічними
ринковими ка-тегоріями.
ЯРОСЛАВЛЕ СРЕБРО [ЯРОСЛАВЛЕ
СРЕБРО] - срібні монети, викарбувані в Україні за князювання Ярослава
Мудрого (бл. 1017-1020 рр.) із зображенням портрета святого Юрія, з протилежного
боку - тризуба.
ЯСАК [ЯСАК] (тюрк.)-податок
у російській державі, який стягували з народів Поволжя (ХVІ-ХVIII ст.)
і Сибіру (XVII ст. - 1917р.). Спо-чатку його збирали хутром, а з кінця
XVII ст. - грішми.
"ЯСЕЛЬНЕ" ФІНАНСУВАННЯ
("ЯСЕЛЬНОЕ" ФИНАНСИРОВАНИЕ] - первинні (стартові) операції для
фінансування почат-куючих підприємців, фірм, компаній, які перебувають
на початковій стадії функціо-нування (заснування).
"ЯСЕЛЬНИЙ" ВИРОБНИЧИЙ
КОМПЛЕКС ["ЯСЕЛЬНЫЙ" ПРОИЗВОДСТВЕННЫЙ КОМПЛЕКС] - група (комплекс)
малих під-приємств (майстерень), які надаються в оренду підприємцям-початківцям.
|