ЦІННІ ПАПЕРИ ТОВАРНІ [ЦЕННЫЕ
БУМАГИ ТОВАРНЫЕ] - папери, що закріплюють майнові права їх власників:
коносаменти (товарні накладні), складські свідоцтва. Особливе значення
займають акції, які да-ють власникам як грошові права, так і май-нові
(товарні).
ЦІННІСНА ОРІЄНТАЦІЯ [ЦЕННОСТНАЯ
ОРИЕНТАЦИЯ] - вибіркове, індивідуальне (окремішне) відношення людини до
матері-альних і духовних цінностей, система її ус-тановок, переконань,
відданих комусь чи чомусь переваг, виражена у поведінці люди-ни, її діях.
ЦІННОСТІ ВАЛЮТНІ [ЦЕННОСТИ
ВАЛЮТНЫЕ] - до них належать: іноземна валюта в готівці; платіжні документи
(чеки, векселі, тратти, акредитиви тощо) в іноземній ва-люті; фондові
цінності (акції, облігації) в Іноземній валюті; дорогоцінні метали - золото,
срібло, платина, метали платинової групи; природне коштовне каміння, за
винятком ювелірних та інших побутових виробів з них. Для Ц.в. встановлено
відпо-відний режим обігу.
ЦІНОВА ГНУЧКІСТЬ [ЦЕНОВАЯ
ГИБКОСТЬ] - змінність цін залежно від кон'юн-ктури ринку, попиту і пропозиції
та інших факторів, що впливають на ціноутворення (витрати виробництва
й обігу, податкові, цінові обмеження).
ЦІНОВА ДИСКРИМІНАЦІЯ [ЦЕНОВАЯ
ДИСКРИМИНАЦИЯ] - продаж в один 1 той самий момент одного товару різним
покуп-цям за різними цінами, коли різниця у ці-нах не виправдана різними
витратами ви-робництва цього товару і видатками на реа-лізацію.
ЦІНОВА ЕЛАСТИЧНІСТЬ [ЦЕНОВАЯ
ЭЛАСТИЧНОСТЬ] - реагування ціни і її зміна залежно від співвідношення
попиту, пропо-зиції та стану кон'юнктури ринку.
ЦІНОВА ЕЛАСТИЧНІСТЬ ДУГОВА
[ЦЕНОВАЯ ЭЛАСТИЧНОСТЬ ДУГОВАЯ] - залеж-ність попиту і пропозиції від зміни
цін, що вимірюється як середня на дузі кривої по-питу і пропозиції.
ЦІНОВА ЕЛАСТИЧНІСТЬ ТОЧКОВА
[ЦЕНОВАЯ ЭЛАСТИЧНОСТЬ ТОЧЕЧНАЯ] - за-лежність попиту і пропозиції від
зміни цін, що вимірюється у точці кривої, яка описує (обґрунтовує) цю
залежність.
ЦІНОВА ЗНИЖКА [ЦЕНОВАЯ СКИДКА]-ба-зисна
ціна товару, зменшена на розмір зниж-ки, що запроваджується у разі продажу
вели-кої партії товару або як заохочувальний за-хід для пріоритетного
покупця чи замовника.
ЦІНОВА КОНКУРЕНЦІЯ (ЦЕНОВАЯ
КОНКУРЕНЦИЯ] - один з видів конкуренції, по-в'язаний з використанням цін
як засобу до-сягнення кращих економічних умов збуту, проникнення і завоювання
ринку. Включає швидке маневрування (маніпулювання) ці-нами, систему поступок
для тих чи інших по-купців іншими фірмами-збутовиками тощо.
|