ЦІЛЬОВЕ УПРАВЛІННЯ [ЦЕЛЕВОЕ
УПРАВЛЕНИЕ] - спрямування діяльності щодо управління об'єктом на досягнення
постав-лених певних цілей і завдань. Інша назва- програмно-цільове управління.
ЦІЛЬОВЕ ФІНАНСУВАННЯ [ЦЕЛЕВОЕ
ФИНАНСИРОВАНИЕ] - виділення фінансо-вих ресурсів цільовим призначенням
для досягнення певної мети, вирішення кон-кретної соціально-економічної
проблеми, будівництва конкретного об'єкта, реалізації конкретної програми.
ЦІЛЬОВЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ (ЦЕЛЕВОЕ
ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ] - метод встановлен-ня цін для забезпечення бажаного рівня
до-ходу на вкладений капітал.
ЦІЛЬОВИЙ МАРКЕТИНГ [ЦЕЛЕВОЙ
МАРКЕТИНГ] - форма маркетингової діяльнос-ті, у процесі якої продавець
товару розмежо-вує сегменти ринку і для кожного з них роз-робляє певну
окремо визначену, конкретну тактику, засоби маркетингу.
ЦІЛЬОВІ АВАНСИ [ЦЕЛЕВЫЕ АВАНСЫ]
- грошові суми, що видаються для закупівлі певних товарів, для проведення
комерцій-них операцій.
ЦІЛЬОВІ ВНЕСКИ [ЦЕЛЕВЫЕ ВЗНОСЫ]
- формування певних коштів для проведення окремих специфічних заходів,
що вимага-ють залучення таких коштів.
ЦІЛЬОВІ ОБЛІГАЦІЇ (ЦЕЛЕВЫЕ
ОБЛИГАЦИИ] - цінні папери, що випускаються для фінансування переважно
приватних під-приємств; підприємці одержують прибуток за рахунок нижчої
процентної ставки порів-няно з банківським процентом, власник об-лігацій
одержує вигоду в результаті меншо-го оподаткування свого доходу.
ЦІЛЬОВІ ПОДАТКИ [ЦЕЛЕВЫЕ
НАЛОГИ] - форма мобілізації державою коштів на прове-дення певних заходів
(напр., підтримання у належному стані економіки, прокладання транспортних
шляхів, магістралей тощо).
ЦІЛЬОВІ ПОЗИКИ [ЦЕЛЕВЫЕ ЗАЙМЫ]
- державні позики, кошти від яких спрямову-ються на здійснення певних
соціально-еко-номічних завдань, досягнення конкретних господарських цілей,
що зазначається під час випуску позики.
ЦІНА [ЦЕНА] - грошова оцінка
(вираз) вар-тості уречевленої в товарі праці, грошовий вираз вартості
товару, величина його вар-тості. Визначається суспільне необхідним робочим
часом на його виробництво і реа-лізацію. Вона може бути вища за величину
вартості товару, коли попит значно переви-щує пропозицію і утворюється
значний обсяг незадоволеного попиту населення і, навпаки, нижчою за вартість
- в умовах перевиробництва і значного надлишку про-позиції товару. У ринковій
економіці внас-лідок дії економічних законів складається певна система
ціноутворення. Фактори, що формують П., діють не ізольовано один від одного,
а комплексно, у діалектичній єднос-ті: одні з них зумовлюють необхідність
під-вищення Д„ а інші - зниження. Нижньою межею П. є сума витрат виробництва
і реа-лізації товару та мінімального прибутку для нормального функціонування
підприємств і підтримки процесів відтворення. Верхньою межею - економічна
ефективність застосу-вання нових сучасних засобів виробництва, впровадження
прогресивних технологій, висока якість товару відповідно до попиту населення
і конкурентоспроможність на ринку. Ц. є найважливішим елементом, ба-рометром
і каталізатором економіки. У ди-наміці цін відбиваються і ніби перехрещу-ються
всі основні економічні і соціально-політичні проблеми суспільства.
|