ТОРГІВЛЯ ЗОВНІШНЯ [ТОРГОВЛЯ ВНЕШНЯЯ] -Див.
Зовнішня торгівля..
ТОРГІВЛЯ КООПЕРАТИВНА [ТОРГОВЛЯ КООПЕРАТИВНАЯ]
- основний вид діяль-ності споживчої кооперації, кошти якої фор-муються
за рахунок внесків пайовиків і при-бутку від господарської діяльності.
ТОРГІВЛЯ ПРИКОРДОННА [ТОРГОВЛЯ ПРИГРАНИЧНАЯ]
- форма зовнішньої тор-гівлі між підприємствами та організаціями суміжних
держав у прикордонних районах. Проводиться на основі спеціальних між-урядових
угод, що забезпечують пільговий режим.
ТОРГОВА ВИРУЧКА, ВИТОРГ [ТОРГОВАЯ ВЫРУЧКА]
- сума грошей, отриманих торговою організацією, підприємством, продавцем
від продажу товарів за певний відрізок часу.
ТОРГОВА ЗНИЖКА [ТОРГОВАЯ СКИДКА] -Див.
Знижка торгова.
ТОРГОВА МАРКА (ТОРГОВАЯ МАРКА] - марка,
яку надають товару чи підприєм-ству-товаровиробникові відповідно до чин-ного
законодавства, що є Гарантом певної (високої) якості товарів, їх відповідності
стандартам, технічним умовам. Викорис-тання торгової марки іншими підприєм-ствами
без дозволу її власника карається законом.
ТОРГОВА НАДБАВКА [ТОРГОВАЯ НАКИДКА] -
надбавка до оптової ціни товару, не-обхідна для покриття витрат і отримання
середнього прибутку підприємствами роз-дрібної торгівлі.
ТОРГОВА НАЦІНКА (ТОРГОВАЯ НАЦЕНКА] - надбавка
до роздрібних цін на продукцію, що реалізують підприємства громадського
харчування різних форм власності. Див. також Націнки.
ТОРГОВА ПАЛАТА [ТОРГОВАЯ ПАЛАТА] - громадська
організація, що сприяє розвит-кові й зміцненню торговельних зв'язків між
регіонами країни та з іншими країнами на основі вивчення та узагальнення
інформа-ційних матеріалів про економіку й зовніш-ню торгівлю іноземних
держав, діяльність їхніх Т.п., об'єднань і спілок, міжнародних та інших
організацій з питань розширення торговельно-економічних зв'язків. Т.п.
ви-конують й інші функції, такі як: участь у міжнародних конгресах, симпозіумах,
з'їз-дах Т.п.: проведення в країні та в зарубіжжі доповідей про економіку
країни, торгівлю та економічні зв'язки з іншими державами;
організація торгово-промислових виставок у державі та в зарубіжжі, сприяння
органі-зації іноземних і міжнародних виставок в Україні тощо. Див. також
Торгово-промис-лова палата.
ТОРГОВА СТАТИСТИКА [ТОРГОВАЯ СТАТИСТИКА]
- 1. Узагальнені результативні показники роботи підприємств торгівлі.
напр.. регіону або галузі, що готуються з метою оцінки і опрацювання подальшого
управління збутом продукції (товарів). 2. Галузь статистики, що вивчає
стан і дина-міку торгівлі як галузі економіки, розвиток і структуру оптового
й роздрібного товароо-бороту та інші торговельні процеси, вико-ристовуючи
при цьому прийняті в статис-тиці методи і способи наукового аналізу.
|