Тексты принадлежат их владельцам и размещены на сайте для ознакомления.
|
ТОЛОКА (ТОЛОКА, ПОМОЩЬ] - давня форма
селянської взаємодопомоги (на спо-рудженні будинків, при збиранні врожаю,
вирубці лісу тощо); іноді Т, використовують при спорудженні церков, шкіл,
доріг та ін. Участь у Т. - добровільна. Ця традиція, що й донині збереглась
у деяких селах, відігра-ла значну роль у розбудові селянських гос-подарств
і формуванні почуття єдності і вза-ємодопомоги.
ТОННАЖ (ТОННАЖ] - ви-мірник перевізної
здатності судна або сукуп-ності суден, який визначають тонною пов-ної
вантажопідйомності (дедвейту) і реєс-тровою тонною.
ТОННО-КІЛОМЕТР [ТОННО-КИЛОМЕТР] - показник
вантажообороту на залізнично-му, водному, автомобільному, повітряному
транспорті, а також один зі вимірників пе-ревізної роботи, виконаної рухомим
складом транспорту. Розрізняють Т.-к. тарифні (визначають, як правило,
за найкоротшими тарифними відстанями) та експлуатаційні (обчислюють за
фактично пройденими від-станями). Експлуатаційні Т.-к. поділяються на
Т.-к. нетто (обчислюють множенням ваги перевезених вантажів (з тарою)
в тон-нах на відстань у кілометрах) і Т.-к. брутто (до ваги вантажу з
тарою додають вагу пе-ревізних засобів - вагона, автомобіля, бар-жі тощо
у тоннах).
ТОННО-МИЛЯ [ТОННО-МИЛЯ] - одиниця виміру
транспортної роботи морського суд-на. Кількість Т.-лл. обчислюють множенням
ваги перевезенбго вантажу в тоннах на пройдений судном шляху морських
милях. Морська миля дорівнює довжині 1 градуса земного меридіана, тобто
1,852 км.
ТОРГ АУКЦІЙНИЙ (ТОРГ АУКЦИОННЫЙ] - торг,
який проводиться за аукційними правилами. Товари сортуються за однакови-ми
ознаками в лоти, подібні за ознаками лоти групуються в дещо більші партії
- стренги. Усі дані про товари наводяться в аукційному каталозі, де лоти
і стренги запи-сані за своїми номерами, які і оголошує аук-ціоніст, що
веде торг.
ТОРГИ [ТОРГИ]- 1. Поширена традиційна
конкурентна форма організації торгівлі, за якою продаж товару здійснюється
на зма-гальних засадах. Договори купівлі-продажу укладаються після попередньо
проведених торгів щодо узгодження цін та умов прода-жу, передпродажних
і післяпродажних по-слуг. Т. бувають: викриті (гласні, публічні), закриті
(негласні, тендерні) та перекваліфі-каційні. 2. Організаційні структури-об'єд-нання
роздрібних торгових підприємств (крамниць), які поєднують торговельно-гос-подарську
діяльність із функціямиуправлін-ня. Здійснюють закупівлю товарів, їх збере-ження,
комплектацію торгового асортимен-ту для магазинів, ведуть комерційні,
фінан-сові, банківські та інші операції. За товар-ним профілем можуть
бути вузькоспеціалі-зовані, спеціалізовані і змішаного асорти-менту.
ТОРГИ ВІДКРИТІ (ПУБЛІЧНІ) [ТОРГИ ОТКРЫТЫЕ
(ПУБЛИЧНЫЕ)] - прилюдні тор-ги, що проводяться відкрито у присутності
учасників торгів. 2. Міжнародні торги, у яких тендерний комітет оголошує
всі про-позиції щодо здійснюваної торговельної операції, умови продажу
товару чи послуги у присутності зацікавлених сторін і оголо-шує визначеного
на конкурсних засадах переможця тендеру. 3. Спосіб примусового продажу
майна боржника, на яке звернено стягнення відповідно до чинного законодав-ства
(за рішенням суду чи арбітражу, у разі банкрутства).
ТОРГИ ПЕРЕКВАЛІФІКАЦІЙНІ [ТОРГИ ПЕРЕКВАЛИФИКАЦИОННЫЕ]
- поперед-ній етап торгів (відкритих або закритих), які проводяться для
визначення пріоритетного постачальника особливо важливих, склад-них видів
технічного обладнання, техноло-гічних виробничих ліній, вибору підрядника
(виконавця) особливо важливих державних чи міжнародних промислових, будівельних,
транспортних або інших проектів. Учасники торгів представляють на конкурс
продукцію, проекти у тендерний комітет для підтвер-дження високого рівня
технічної та еконо-мічної ефективності. На підставі висновків у тендерних
комісіях проводяться торги.
ТОРГІВЛЯ [ТОРГОВЛЯ] - форма обміну товарів,
за якої рух їх із сфери виробництва до сфери споживання або зміна одного
влас-ника товару іншим відбувається на основі купівлі- продажу. Це одна
з найважливіших галузей економіки, що забезпечує економіч-ний зв'язок
між виробництвом і спожи-ванням, окремими галузями і підприємства-ми,
окремими районами країни та між країнами. Т. поділяють на внутрішню (ку-півля-продаж
здійснюється на внутріш-ньому ринку), зовнішню (купівля-продаж відбувається
між країнами), оптову (що виступає посередником між виробником і роздрібним
продавцем), роздрібну (через яку вироблена продукція переходить зі сфери
обігу до конкретного споживача), коопера-тивну (базується на кооперативній
формі власності) та ринкову (де здійснюється ку-півля-продаж продукції,
виготовленої при-ватними власниками та товаровиробни-ками різних форм
недержавної власності).
ТОРГІВЛЯ ЗА ЗАМОВЛЕННЯМ ТОВАРУ ПОШТОЮ
[ТОРГОВЛЯ С ЗАКАЗОМ ТОВАРА ПО ПОЧТЕ] - збут товарів за допомогою телефонних
каналів і пошти для збирання замовлень з наступною доставкою замов-леного
товару додому або на роботу.
|