СИНДИКАТ (СИНДИКАТ] - одна з форм договірного
об'єднання картельного типу підприємців окремої галузі вироб-ництва з
метою супротиву монополії шля-хом захоплення ринку і спеціалізації вироб-ництва
та спільного збуту товарів за єди-ними цінами через єдину торговельну
орга-нізацію, яка звичайно організовується у формі акціонерного товариства.
У дорадян-ський період в Україні діяли такі С., як "Продамет",
"Продвутілля", "Продаруд", "Союз рельсовых фабрикантов",
"Урожай", "Синдикат цукрозаводчиків" та ін. Більшо-вицький
уряд націоналізував С. За НЕПу іс-нували державні С., їх було ліквідовано
у 1929-1930 рр. В умовах ринкової економі-ки С. функціонують як об'єднання
картель-ного типу. Водночас такі торговельні орга-нізації здійснюють закупівлю
матеріалів і сировини для фірм-учасниць С. Тим самим створюються умови
для нормальної діяль-ності в умовах ринкової конкуренції. С. має спільний
статутний капітал та єдину упра-ву. Водночас кожен із членів-засновників
С. не втрачає своєї господарської самостійнос-ті - статусу юридичної особи.
СИНДИКОВАНА ОПЕРАЦІЯ [СИНДИЦИРОВАННАЯ
ОПЕРАЦИЯ] - операція, що здійснюється групою банків, компаній.
СИНДИКОВАНИЙ КРЕДИТ [СИНДИЦИРОВАННЫЙ КРЕДИТ]
- кредит, що надається
кількома кредиторами одному позичаль-нику.
СИНДИКУВАННЯ [СИНДИЦИРОВАНИЕ] - об'єднання
підприємств у синдикати.
СИНЕКУРА [СИНЕКУРА] -добре оплачува-на
посада, що не вимагає великої праці. У середньовіковій Європі: церковна
посада, не зв'язана з будь-якими зобов'язаннями.
СИНЕРГІЯ [СИНЕРГИЯ] - зростання ефек-тивності
діяльності в результаті поєднання. інтеграції, злиття окремих частин в
єдину систему за рахунок так званого системного ефекту. С. називають також
синергічним. ефектом..
СИНКЛІТ [СИНКЛИТ] - 1. У Стародавній Греції
- збори вищих чиновників. 2. Пере-носно - збори, зборище.
СИНТЕТИЧНИЙ ОБЛІК [СИНТЕТИЧЕСКИЙ УЧЕТ]
- відображення в бухгалтер-ському обліку у грошовому вираженні гос-подарських
операцій, матеріальних засобів і коштів та їх джерел за економічно однорід-ними
групами. Об'єкти С.о. групують на сис-тематичних рахунках, які відкривають
від-повідно до статей бухгалтерського балансу.
СИНТЕТИЧНІ ПОКАЗНИКИ [СИНТЕТИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ]
- узагальнюючі показники, що характеризують економічний об'єкт, еконо-мічну
систему в цілому. Більшість макрое-кономічних показників є синтетичними,
отриманими за допомогою об'єднання мік-роекономічних показників.
СИНХРОМАРКЕТИНГ [СИНХРОМАРКЕТИНГ] - маркетинг,
що здій-снюється фірмами в умовах коливання кон'-юнктури, нестійкості
попиту на їхні товари і послуги, зумовленого, напр., сезонними коливаннями
або незбіганням періодів най-більшої пропозиції і споживання товарів.
С. має своїм призначенням синхронізувати (збалансувати) в часі попит і
пропозицію товарів.
|