Тексты принадлежат их владельцам и размещены на сайте для ознакомления.
|
МЕТОД МОРФОЛОГІЧНИЙ [МЕТОД МОРФОЛОГИЧЕСКИЙ]
-метод, розроблений ві-домим американським астрономом Ф. Цвінкі у 1942
р. Під морфологією розуміють структуру і форми об'єкта технічної творчості.
Основні принципи методу: всебічний аналіз явища; проведення дослідження
з самого початку і продовження його навіть тоді, коли всі вважають, що
немає сенсу просувати-ся вперед; нічого не вважати неможливим до-ти, доки
це не буде твердо доведено і всебіч-но аргументовано. Суть методу полягає
в по-будові таблиць, які повинні охопити всі мис-лимі варіанти. М.м. був
успішно викорис-таний Ф. Цвінкі для розв'язання технічних задач в американських
ракетних розробках.
МЕТОД ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ [МЕТОД ПРАВОВОГО
РЕГУЛИРОВАНИЯ] - Див. ЕКОНОМІЧНІ методи управління.
МЕТОД РАНЖИРУВАННЯ [МЕТОД РАНЖИРОВАНИЯ]
- оцінка рек-лами споживачами або експертами, котрі присвоюють відповідне
місце (ранг) кожно-му із запропонованих рекламних варіантів.
МЕТОД РЕАКТИВНОГО РЕАГУВАННЯ [МЕТОД РЕАКТИВНОГО
РЕАГИРОВАНИЯ] - метод управління, який базується на положенні про те,
що кожна ситуація викликає виключно одну реакцію, напр., коли ситуація
характеризується чіткими, притаман-ними лише їй причинно-наслідковими
зв'яз-ками, що дає змогу легко формалізувати явите, подію і оперативно
прийняти одноз-начне рішення.
МЕТОД СЕРЕДНЬОЇ ЦІНИ [МЕТОД СРЕДНЕЙ ЦЕНЫ]
- метод розрахунку вартості, витрат, що випливає з середньої ціни одиниці
товару, продукції, помноженої на кіль-кість одиниць.
МЕТОД СИНЕКТИКА [МЕТОД СИНЕКТИКА] - метод,
розроблений Вільямом Гор-доном. На його думку, існують два види ме-ханізмів
творчості: поопераційні процеси. (некеровані) - інтуїція, натхнення тощо;
операційні - використання різних видів аналогій. Застосування різних видів
анало-гій забезпечує підвищення ефективності творчості, створює сприятливі
умови для виявлення неопераційних механізмів. Ана-логія є робочим механізмом
для вироблення нового погляду на задачу: 1} пряма аналогія-будь-яка аналогія;
2) особиста-спроба по-глянути на задачу, ототожнюючи себе з об'єктом і
увійшовши в його образ; 3) симво-лічна - знаходження короткого символіч-ного
опису задачі чи об'єкта; 4) фантастич-на-викладання задачі в термінах
і понят-тях казок, міфів, легенд.
МЕТОД СИРОВИННИХ БАЛАНСІВ (МЕТОД СЫРЬЕВЫХ
БАЛАНСОВ] - зіставлення об-сягів відходів виробництва із здатністю нав-колишнього
середовища абсорбціювати ці відходи. Спрямований на охорону навко-лишнього
середовища.
МЕТОД УМОВНИХ ОДИНИЦЬ [МЕТОД УСЛОВНЫХ
ЕДИНИЦ] - спосіб вираження загальної кількості одиниць, продукції чи робіт
кількох видів в одиницях одного виду, прийнятих за умовні. За цим методом
різні натуральні (фізичні) одиниці переводять у порівнюваний вид і визначають
загальний їх обсяг в умовно-натуральному вигляді. Співвідношення порівнюваних
ознак різних натуральних одиниць визначають коефіці-єнтами, за допомогою
яких кількість кожно-го виду продукції виражається в умовних одиницях.
Умовні вимірники застосовують в обліку продукції промисловості, де, напр.,
вироблені консервні банки різної місткості переводяться в умовні місткістю
353,4 см3, видипалива-вумовні7000ккал/кг, мило- в умовне 40%. У поліграфічній
промисловос-ті обсяг друкованого твору виражають в обліково-видавничих
аркушах (40 000 дру-кованих знаків). Умовні вимірники засто-совують і
в інших галузях. Найчастіше їх використовують при економічних та статис-тичних
розрахунках.
МЕТОД ФІФО [МЕТОД ФИФО] - 1. Метод бухгалтерсько-го
обліку товарних запасів, згідно з яким во-ни фіксуються в грошовому виразі
за ціна-ми першої партії цих товарів. 2. Метод роз-рахунку процентів за
вкладами при достро-ковому вилученні з банку частини їх. Пе-редбачається,
що розрахунок проводиться з першої суми, прийнятої на вклад.
МЕТОД ЦІНОУТВОРЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНИЙ [МЕТОД
ЦЕНООБРАЗОВАНИЯ АДМИНИСТРАТИВНЫЙ] -метод, заяким вста-новлення цін відбувається
адміністратив-ним шляхом.
|