Тексты принадлежат их владельцам и размещены на сайте для ознакомления.
|
МАРКА ВИРОБНИЧА [МАРКА ПРОИЗВОДСТВЕННАЯ]
- позначка про виробниче походження продукції, що її виготовляє під-приємство.
Позначку ставлять на виробі, його упаковці або на спеціальній етикетці.
На М.в. зазначається назва підприємства, місце його розташування, назва
міністер-ства чи відомства, якому це підприємство підпорядковане, сорт
виробу, номер стан-дарту. М.в. підвищує відповідальність під-приємств
за якість продукції.
МАРКА ТОРГОВА [МАРКА ТОРГОВАЯ] - символ,
назва, малюнок, клеймо, що дає змогу виокремити товар даного продавця,
відрізнити його від аналогічних товарів ін-ших продавців.
МАРКЕТИНГ [МАРКЕТИНГ] - комплексна сис-тема
організації виробництва (як основного засобу формування пропозиції товарів),
формування попиту, збуту і продажу това-рів, сервісного обслуговування,
спрямована на максимальне задоволення потреб насе-лення та одержання прибутку
активізацією і розвитком подальших потреб населення і відтворенням виробництва.
Це-соціально-економічний і управлінський (менеджмен-тський) процес, спрямований
на задоволен-ня потреб як індивідів, так і різних соціаль-них груп населення
шляхом створення про-позиції товарів і послуг, які мають матері-альну
і споживну цінність. М. можна роз-глядати у двох аспектах: як функцію,
так і філософію бізнесу. Виходячи з вимог розвит-ку ринкових відносин
і зростаючої конку-рентної боротьби, економічна маркетинго-ва наука прийняла
відповідну "філософію" маркетингу, яка полягає у тому, що основ-ним
базовим відправним фактором, якому підпорядковані всі елементи ринку,
є попит населення і, відповідно, організація випус-ку виключно тих товарів,
які підлягають продажу на ринку. З огляду на це М. є погля-дом на всю
сферу бізнесової діяльності, як економічного органу, що включає в себе
ви-робництво, торгівлю, сервіс. У середовищі конкретних підприємств, фірм
- це функція адміністрації фірми, яка полягає в організа-ції й управлінні
(керівництві) всім комплек-сом ділової діяльності, пов'язаної з виявлен-ням
потреб населення і перетворенням їх у реальний, реалізований попит на
товари і послуги, а також доведенням їх до кінцево-го споживача з метою
одержання фірмою прогнозованого прибутку і досягнення ін-ших цілей (максимальне
забезпечення спо-живання при оптимальних цінах та міні-мальних затратах).
Вибір засобів маркетин-гу визначається специфікою прифілю діяль-ності,
властивостями і призначенням кож-ного товару в галузі виробництва і збуту,
ви-бору стратегії й тактики, методів та інстру-ментарію маркетингових
досліджень, реалі-зації програм і планів фірми. Тому кожна фірма визначає
власну систему і функції, послідовність їх втілення. Однак є загальні
принципи, напрями і елементи М. діяльнос-ті, зокрема: організація науково-дослідної
та проектно-конструкторської діяльності щодо вдосконалення якості товарів,
створення нових зразків і моделей товарів для задо-волення потреб населення
і формування но-вих потреб; вироблення стратегії, коорди-нації і планування
виробництва, асорти-менту товарів та визначення політики цін; виявлення
й оцінка реалізованого (задово-леного), нереалізованого попиту населення
на товари і послуги шляхом комплексного вивчення ринку, досліджень його
кон'юнкту-ри, визначення і оцінки перспектив (прогно-зу) його розвитку;
організація і вдоскона-лення систем і методів збуту продукції, кон-курентної
боротьби та утвердження позиції на товарному і регіональному ринках збуту,
розподілу продукції і методів продажу то-варів, надання сервісних послуг;
регулюван-ня і спрямування всієї діяльності фірми, вклю-чаючи керівництво
виробництвом, фінан-сами, обліком, кредитами, збутом, транс-портуванням,
рекламою, технічним обслу-говуванням, впровадженням досягнень науково-технічного
прогресу, вдосконален-ням структури і методів управління, вияв-ленням
нових сфер діяльності, резервів зро-стання соціальної та економічної ефектив-ності.
Залежно від ситуації на ринку, яка ха-рактеризується в основному співвідношен-ням
(збалансованістю) попиту і пропозиції, рівнем цін, стабільністю грошової
одиниці і валютного курсу, рівнем доходів населення та ін., визначаються
масштабність, напря-ми, засоби та види маркетингової діяльності.
МАРКЕТИНГ БАЗ ДАНИХ [МАРКЕТИНГ БАЗ ДАННЫХ]
-діяльність, спрямована на створення, нагромадження, поповнення і використання
інформаційних матеріалів, даних про чисельність і склад покупців (для
визначення параметрів попиту), виробників і постачальників товарів (для
оцінки обсягів і структури товарної пропозиції), продавців (з метою визначення
оптимальних варіантів комерційних контрактів та угод). Інформа-ція - один
із найцінніших капіталів фірми, компанії.
МАРКЕТИНГ ВЗАЄМОДІЇ [МАРКЕТИНГ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ]
- визначає ефектив-ність, професійний рівень, підготовленість і здатність
персоналу маркетингової служби синхронно на високому культурному рівні
обслуговувати клієнта.
МАРКЕТИНГ ВИРІВНЮВАЛЬНИЙ (СИНХРОННИЙ МАРКЕТИНГ)
[МАРКЕТИНГ ВЫРАВНИВАЮЩИЙ (СИНХРОННЫЙ МАРКЕТИНГ)] - застосовується у випадках
стихій-ного, малорегульованого процесу розвитку ринку, нестабільності
торгової кон'юнктури. Для збалансування ринку активізуються рекламні засоби,
проводиться гнучка полі-тика цін, розширюється асортимент і підви-щується
якість товарів, широко використо-вується пропагандистсько-інформаційна
діяльність, вдосконалюється організація торгівлі і технологія продажу
товарів.
МАРКЕТИНГ ВІДНОСИН [МАРКЕТИНГ ОТНОШЕНИЙ]
- практика побудови довгос-трокових взаємовигідних відносин з ключо-вими
партнерами, що взаємодіють на рин-ку: покупцями, споживачами, постачальни-ками,
дистрибуторами з метою встановлен-ня довгострокових, стабільних, привілейо-ваних
відносин.
МАРКЕТИНГ ВНУТРІШНІЙ [МАРКЕТИНГ ВНУТРЕННИЙ]
- 1. Маркетингова діяль-ність з дослідження і розробки напрямів ефек-тивної
роботи фірми (компанії), спрямованої на підвищення продуктивності праці,
досяг-нення найвищих результатів, задоволення потреб покупців і більшої
прибутковості за рахунок внутрішнього потенціалу фірми (ком-панії). 2.
Організаційна система, що здійс-нює реалізацію товарів і послуг у межах
од-нієї країни. Передує маркетингу зовнішньо-му, оскільки на зарубіжні
(зовнішні) ринки фірма починає виходити після досягнення певних результатів
на вітчизняному ринку.
МАРКЕТИНГ ГЛОБАЛЬНИЙ [МАРКЕТИНГ ГЛОБАЛЬНЫЙ]
- про-цес глобалізації міжнародного маркетингу, завдяки якому фірми (корпорації)
здобува-ють провідні місця на міжнародному ринку.
МАРКЕТИНГ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ [МАРКЕТИНГ
ДИФФЕРЕНЦИРОВАННЫЙ] -ви-вчення попиту, ціноутворення, реклама, планування
товарного асортименту з ура-хуванням різних сегментів ринку.
|