Тексты принадлежат их владельцам и размещены на сайте для ознакомления.
|
КОНЦЕСІЯ [КОНЦЕССИЯ] (латин, concessio
-уступка, дозвіл, згода) - 1. Договір пере-дання державою на певних умовах
і на пев-ний строк фізичним або юридичним особам, у т. ч. іноземним, права
експлуатації лісів, надр, підприємств, будівель, комунікацій тощо. По
завершенні строку договору дія концесії припиняється. 2. Підприємство,
що діє за договором концесії. 3. Винагорода, одержувана банками за продаж
наново ви-пущених цінних паперів.
КОН'ЮНКТУРА [КОНЬЮНКТУРА] (латин. conjunctura,
від conjungo - поєдную, з'єд-ную) - сукупність умов, взаємозв'язків, си-туацій,
обставин, здатних вплинути на реа-лізацію певних планів, програм, вирішити
справу, досягти певних результатів. Понят-тя К. пов'язане з розвитком
товарного ви-робництва. Поза його межами воно не існує. Економічний зміст
поняття К. полягає у ви-значенні поточного стану справ (речей) на ринку
і ближчої перспективи розвитку еко-номіки країни в цілому або окремих
товар-них чи регіональних ринків. Охоплюючи і включаючи весь процес розширеного
від-творення виробництва і сфери обігу (спожи-вання), поняттям К. характеризують
еко-номічні процеси і явища, доступні для без-посереднього спостереження
за ринковими процесами (співвідношенням попиту і про-позиції, рівнем цін,
ступенем і розвитком товаропровідної мережі, рівнем організації торгівлі
і культурою обслуговування, засо-бами формування попиту і ступенем його
за-доволення тощо) крізь призму сфери обміну для їх кількісної і якісної
оцінки з метою про-гнозування ринкових процесів і їх регулю-вання.
КОН'ЮНКТУРА ЕКОНОМІЧНА (КОНЬЮНКТУРА ЭКОНОМИЧЕСКАЯ]
-Див. Економічна кон'юктура.
КОН'ЮНКТУРА РИНКУ [КОНЬЮНКТУРА РЫНКА]
(латин. conjunctura, від conjungo - поєдную, з'єдную, conjuncte-разом,
нероз-дільно) - сукупність конкретних умов сус-пільно-економічного, соціального,
політич-ного характеру, що діють у певний час і сут-тєво впливають або
можуть впливати на спів-відношення попиту і пропозиції у процесі ру-ху
товарів зі сфери виробництва у сферу тор -гівлі і сферу споживання. На
стан К.р. впли-вають такі фактори: розвиток продуктивних сил, рівень товарного
виробництва та обся-ги експортно-імпортних операцій, умови формування
попиту населення, його обсяги, структура, якість і динаміка, матеріальна
база і якість торговельного обслуговування населення, рівень цін, стан
соціального за-безпечення населення і його доходи, рівень культури, освіченості
і духовності населення тощо. К.р. може бути сприятлива, коли ри-нок збалансований,
і несприятлива- за умов розбалансованості ринку.
КОН'ЮНКТУРА РИНКУ СТІЙКА [КОНЬЮНКТУРА
РЫНКА УСТОЙЧИВАЯ] - ситу-ація на ринку, що характеризується стабіль-ним
рівнем кон'юнктури, збалансуванням пропозиції і попиту, стабільністю операцій
купівлі-продажу, усталеними цінами, які близькі до рівноважних цін.
КОН'ЮНКТУРА РИНКУ СПРИЯТЛИВА [КОНЬЮНКТУРА
РЫНКА БЛАГОПРИЯТНАЯ] - ситуація на ринку, що характеризу-ється наявністю
активного, досить стійкого попиту на товари і послуги, перевищенням попиту
над пропозицією, високим рівнем споживання товарів і послуг.
КОН'ЮНКТУРАСВІТОВОГО РИНКУ [КОНЬЮНКТУРА
МИРОВОГО РЫНКА] -співвідно-шення рівня попиту, пропозиції та цін на світових
товарних і регіональних ринках, що характеризує умови продажу товарів
на них, а також тенденції зміни цих умов.
КОН'ЮНКТУРНІ ДОСЛІДЖЕННЯ [КОНЬЮНКТУРНЫЕ
ИССЛЕДОВАНИЯ] (латин. conjunctura, від conjungo - поєдную, з'єд-ную) -
система дій, заходів науково-дослід-ної діяльності, спрямованих на одержання
достовірних інформаційних матеріалів про стан кон'юнктури товарного чи
регіональ-ного ринку, його регіональному перетині: про співвідношення
попиту населення і про-позиції товарів і послуг, ступінь масовості попиту,
відповідність обсягів, структури і якості товарної продукції обсягам,
структурі і якості попиту, відповідність матеріально-технічної бази торгівлі
потребам розвитку ринку тощо. Наявність даних про кон'юн-ктуру ринку дає
змогу приймати рішення щодо поліпшення ситуації на ринку, забез-печення
змагальності з конкуруючими фір-мами і завоювання провідного положення
на ринку, кращому задоволенню попиту на-селення і здобуттю вищих показників
ефек-тивності і прибутковості діяльності.
КООПЕРАТИВ [КООПЕРАТИВ] (від латин. cooperativus-той,
що сприяє, співпрацює)- добровільне об'єднання людей, які на пайо-вих
засадах, використовуючи спільні ресур-си (матеріальні, фінансові, трудові),
ведуть виробничу, комерційно-торговельну, спо-живчу діяльність. К. є юридичною
особою і фукціонує на засадах самофінансування і самоуправління.
КООПЕРАТИВИ ВИРОБНИЧІ (КООПЕРАТИВЫ ПРОИЗВОДСТВЕННЫЕ]
- коопера-тиви, що зайняті виробництвом продукції, виконанням робіт, наданням
платних по-слуг підприємствам, організаціям, громадя-нам. Трудова діяльність
К.в. будується на основі особистої трудової участі його членів.
|