Тексты принадлежат их владельцам и размещены на сайте для ознакомления.
|
КОНКРЕТНА ПРАЦЯ [КОНКРЕТНЫЙ ТРУД] - праця
у певній доцільній формі, що ство- §ює конкретні матеріальні і нематеріальні
лага.
КОНКУРЕНТ [КОНКУРЕНТ] - особа, група осіб,
фірма, підприємство, що змагаються за досягнен-ня ідентичної мети - володіння
тими ж ресур-сами, благами, займати положення на ринку.
КОНКУРЕНТ "РОЗБІРЛИВИЙ" (КОНКУРЕНТ
"РАЗБОРЧИВЫЙ"] - конкурент прис-кіпливий, з особливими вимогами,
що реа-гує тільки на певні типи атак (нопр., на зни-ження цін, надання
додаткових послуг, Гарантій), але не на інші (збільшення рек-ламних витрат).
КОНКУРЕНТ "ТИГРОВИЙ" [КОНКУРЕНТ
"ТИГРОВЫЙ") - особливий конкурент з еле-ментами "агресивності",
який реагує на будь-які наміри щодо його володіння. Своєю поведінкою він
демонструє, що з ним краще не вступати у суперечність (не зачіпати), бо
він завжди войовничо готовий відстоювати свої інтереси.
КОНКУРЕНТ НЕПЕРЕДБАЧУВАНИЙ [КОНКУРЕНТ
НЕПРЕДСКАЗУЕМЫЙ] - конку-рент, що не має певної моделі поведінки - в одному
випадку він відповідає на дії парт-нера адекватно, в іншому аналогічна
дія не викликає у нього жодної реакції. Його рішен-ня неможливо передбачити
виходячи з його економічного стану, аналізу попередніх дій, положення
на ринку, іміджу.
КОНКУРЕНТ НЕПОСПІШАЮЧИЙ (КОНКУРЕНТ НЕТОРОПЛИВЫЙ]
- конкурент, який не вирізняється активними діями, з уповільненою реакцією
чи цілковитим ігно-руванням пропозицій суперника.
КОНКУРЕНТОЗДАТНІСТЬ [КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТЬ]
- 1. Товару - ступінь від-повідності у кожний даний момент вимогам вибраного
ринку за технічними, економіч-ними та іншими характеристиками. 2. Під-приємства-
рівень його компетентності по-рівняно з іншими підприємствами-конку-рентами
за такими параметрами, як техно-логія, практичні навички і професійні
знан-ня персоналу, рівень стратегічного і поточ-ного планування, політика
збуту, рівень управління, комунікації, якість систем управління, виробництва
продукції тощо.
КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ТОВАРУ [КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТЬ
ТОВАРА] - сукупна спроможність (здатність) товару ви-тримати конкуренцію
порівняно з іншими товарами на певному регіональному чи то-варному ринку,
мати попит і бути реалізова-ним та принести власникові прибуток. Вона
визначається властивостями товару задо-вольняти потреби споживачів (якість
това-ру, його технічні параметри, смакові, есте-тичні, фізичні, фізіологічні
властивості, від-повідність моді, традиціям тощо), а також рівнем цін,
їх співвідношенням із собівартіс-тю і з середніми конкурентними ринковими
цінами, а також престижністю (іміджем) ви-робника, торгової марки тощо.
КОНКУРЕНЦІЯ [КОНКУРЕНЦИЯ] - 1. Змагальність
підприємців, коли їхні самостійні дії обмежують можливості кож-ного з
них впливати на загальні умови реа-лізації товарів на ринку і стимулюють
вироб-ництво тих товарів, які потребує споживач. 2. Основна об'єктивна
закономірність то-варного виробництва, ринкової економіки, що проявляється
у боротьбі (змаганні) то-варовиробників, організацій і установ ви-робничої
і невиробничої сфери за кращі умови виробництва і збуту товарів та послуг,
завоювання кращих умов і пріоритетів на ринку з метою досягнення максимальних
прибутків. За умов вільного підприємниц-тва конкуренція як рушійна сила
прогресу здійснюється у різних формах: диверсифі-кації виробництва, підвищення
якості і кон-курентоспроможності продукції, у впрова-дженні науково-технічних
досягнень у під-приємницьку практику, зростанні ефектив-ності праці. Вона
є об'єктивною передумо-вою економічного розвитку та кращого за-доволення
потреб населення. Українська держава з перших років незалежності роз-глядає
підтримку економічної конкуренції та боротьбу з монополізмом як найважливі-ший
шлях побудови розвиненої ринкової економіки. Конституція України встанов-лює,
що держава забезпечує захист конку-ренції у підприємницькій діяльності.
Не до-пускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне
обме-ження конкуренції та недобросовісна конку-ренція.
КОНКУРЕНЦІЯ ІДЕАЛЬНА [КОНКУРЕНЦИЯ ИДЕАЛЬНАЯ]
- конкуренція, що існує на ринку з багатьма продавцями й покупця-ми подібного
товару. На такому ринку жоден з продавців і покупців не здатний рішуче
вплинути на зміну торгової кон'юнктури, ціну і величину продажу. К.і.
називають ще чистою, досконалою.
|