ЦІНОВА РІВНОВАГА [ЦЕНОВОЕ
РАВНОВЕСИЕ] - досягнення за допомогою цінової політики такого співвідношення
цін на різ-ні групи товарів, яке забезпечує рентабель-ну роботу і підприємств,
які їх купують, і під-приємств, які продають ці товари.
ЦІНОВА СТРАТЕГІЯ МАРКЕТИНГУ
(ЦЕНОВАЯ СТРАТЕГИЯ МАРКЕТИНГА] - страте-гія, що базується на основі вивчення
сегмен-тів ринку, особливостей категорій спожива-чів, корисності, необхідності
товарів і послуг у процесі управління ціною продукції для забезпечення
її збуту.
ЦІНОВА СТРАТЕГІЯ ПРОНИКНЕННЯ
[ЦЕНОВАЯ СТРАТЕГИЯ ПРОНИКНОВЕНИЯ] - 1. Зниження ціни товару чи послуг
для ма-сового захоплення ринку. 2. Зваження (оцін-ка) ситуації з припущенням
наперед, що то-вар матиме попит на ринку.
ЦІНОВА УГОДА [ЦЕНОВОЕ СОГЛАШЕНИЕ]
- контракт, договір, у якому встановлюєть-ся або закріплюється на певний
строк ціна на товар,на цінні папери.
ЦІНОВИЙ ІНДЕКС [ЦЕНОВОЙ ИНДЕКС]
- показник, який характеризує відносні змі-ни середнього рівня цін товарів
у часі й те-риторіальному (регіональному) розрізі.
ЦІНОВИЙ МАРКЕТИНГ [ЦЕНОВОЙ
МАРКЕТИНГ] - акції управління ціною продук-ції для забезпечення її збуту.
Враховується дія таких факторів, як витрати виробниц-тва, рівень необхідності
певного товару для споживача, категорія зацікавлених спожи-вачів, реакція
конкурентів на зміну ціни, та інші фактори.
ЦІНОВІ ВІЙНИ [ЦЕНОВЫЕ ВОЙНЫ]
- кон-курентні дії та протидії, які порушують рин-кову рівновагу. Щоб
уникнути Ц.в., які зав-дають шкоди усьому загалу підприємців і торговців,
олігополістичні фірми намага-ються утримувати "порядок на ринку"
мов-чазною домовленістю конкурувати тільки в диференціації продукції,
рекламі нових то-варів. Іноді мовчазні угоди замінюють на таємні. Див.
також Війна цін.
ЦІНОУТВОРЕННЯ [ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ]
- процес утворення цін на товари і послуги на підставі існуючих методів
і способів, єди-них для всіх товарів і послуг.
ЦІНОУТВОРЕННЯ ВИДАТКОВЕ [ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ
ЗАТРАТНОЕ] -ціноутворення. в основі формування цін якого закладені витрати
виробництва та обігу.
ЦІНОУТВОРЕННЯ РИНКОВЕ (ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ
РЫНОЧНОЕ] - ціноутворення, для якого визначальним є співвідношення на
ринку попиту і пропозиції.
ЦІНОУТВОРЕННЯ ЦЕНТРАЛІЗОВАНЕ
ДЕРЖАВНЕ (ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ ЦЕНТРАЛИЗОВАННОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ] - ціноутворення,
яке базується на політиці держави щодо визначення розмірів цін на окремі
товари. Державна ціна встановлю-ється на продукцію, виробництво якої зосе-реджене
на підприємствах, що посідають монопольне становище на ринку. Це ціни
на соціальне значущі, пріоритетні товари і по-слуги; ресурси, що певним
чином вплива-ють на загальний рівень і динаміку цін.
|